Rowerami do Cichowa – 22-25.08.2019

Już kilka dni przed planowanym terminem rajdu członkowie Stowarzyszenia „Na Szlaku” przygotowywali się do wyjazdu. Pakowano niezbędna rzeczy i stroje, przeglądano rowery a co najważniejsze śledzono prognozę pogody. Dni przed planowanym wyjazdem były chłodne i deszczowe , jednak w czwartek 22.08 pogoda zrobiła miłą niespodziankę, było ciepło i pogodnie. Ponieważ dzień naszego wyjazdu zbiegł się z nawiedzeniem kopii Cudownego Obrazu Matki Bożej całą grupą udaliśmy się do Kościoła aby pomodlić się o szczęście na trasach rajdu. Jechaliśmy przez Chumiętki, Grodzisko, Mościcki, Żelazna, Lubin, Cichowo. Lokum mieliśmy w ośrodku Zielona Chata, bardzo nam ta lokalizacja odpowiadała, zresztą byliśmy tam już trzeci raz. Drugiego dnia pojechaliśmy na zwiedzanie okolicy obierając kierunek północny. Ścieżek rowerowych jest tam niewiele ale też nieduży jest ruch samochodowy, co nie utrudniało jazdę. Po drodze mogliśmy podziwiać piękną okolice a urozmaiceniem były wzniesienia zmuszające do większego wysiłku. Siły dodał nam posiłek zjedzony w Drzonku. A trzecim dniu pobytu pojechaliśmy do Osiecznej, odpoczęliśmy na plaży i odwiedziliśmy Szpital Sanatoryjny aby zobaczyć pięknie odnowiony zamek i park. Jazdę trochę utrudniał dość silny wiatr a słońce podniosło temperaturę do + 32 C. Czwarty dzień to niestety dzień powrotu. Ponieważ prawdziwy cyklista nie wraca tą samą trasą zmieniliśmy kierunek na Krzemieniewo, gdzie w przydrożnej restauracji zregenerowaliśmy nieco nadwątlone siły. Te cztery dni wspólnego przebywania pozostawią miłe wspomnienia. Zachęcam tych, którzy jeszcze nie uprawiają tego sportu aby czasem zostawiali samochód a garażu i wsiedli na rower. Naprawdę warto. W czasie całego rajdu przejechaliśmy 206 km.

Galeria:                                                                                              Tekst i foto: Barbara Przybył

Ten wpis został opublikowany w kategorii Aktualności. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.